fredag 11 januari 2013

Hormoner som påverkar

Grabbarna är en vecka gamla idag och mina hormoner har under dagen verkligen visat sig. Ingen tredje dagens blues utan tydligen sjunde dagen som jag fick den. Gråter för allt möjligt, oroar mig om jag kommer räcka till och känner mig otroligt ledsen och ensam sedan min mamma åkt hem till Stockholm (2 timmar från oss). Tycker det är väldigt jobbigt att ha min mamma så långt bort och den känslan är bara större nu sedan jag blev förälder. Kommer bli tufft utan stöd och uppbackning närmare oss och att bara få träffas någon dag i månaden känns inte kul. Hoppas verkligen denna ledsna känsla ger sig snart för just nu är det inte så kul.

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli bättre, jag lovar :-). Det är väldigt olika hur snabbt de här första hormon-påverkade-känslorna går iväg, för mig tog det ungefär 3 veckor. Alltså den värsta perioden, sedan började det bli bättre.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra. Vet ju att man inte är ensam om det men det känns lätt så.

    kram

    SvaraRadera