onsdag 16 januari 2013

Förlossningen, del 2

Denna del kommer som sagt att handla om vad som hände efter pojkarna var ute.

När prinsarna var ute fick jag se dom en snabbis och känna på dom. Maken fick så klart vara med mer och dom mådde bra på en gång. Efter några timmars väntan på uppvaket fick jag sedan komma till BB där familjen möte upp och äntligen fick jag lite mer tid att titta på underverken. Dagen spenderades i sängen med grabbarna och min underbara make och även mamma på besök. För min del blev det inte mycket ansträngande gjort så mannen och mamma fick ta det mesta ansvaret. Att bli snittad efter en sån lång förlossning var tufft för min kropp och jag hade förlorat en hel del blod. Under BB vistelsen som varade i 5 dagar vart det därför mycket undersökningar och mediciner. Utöver den havandeskapsförgiftning jag fick som gravid, blodförlusten på förlossningen och ont i snittet så fick jag även en infektion samt att mina blodvärden gjorde att man inte kunde ta ut infarten för epiduralen vilket jag kände av i ryggen. Efter vi fått komma hem börjar kroppen bli bättre men jag äter fortfarande en hel del mediciner och har ont i kroppen så helt pigg är jag inte än. Därför är det tur att prinsarna har världens bästa pappa och jag världens bästa make. Han tar mycket utav ansvaret när min kropp säger ifrån och jag är så rörd av att se hur fin han är med våra söner. Så nu njuter jag för fullt av min fantastiska familj som äntligen blev verklig efter en sån lång kamp och väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar