torsdag 24 januari 2013

Det här med amning av två

Det här med amning har ju visat sig vara en känslig fråga för många. För min del är det inte konstigare än att går det så går det och gör det de inte så finns det andra lösningar. Just nu ammar jag lite men mest för mysfaktorn sedan pumpar jag och så ger vi ersättning. Det fungerar bra för oss och pojkarna växer som dom ska. Men i takt med att tiden går så kommer ju mannen inom kort att börja jobba och då får vi se om denna lösning fungerar. Ju mer jag tänker på det desto svårare känns det. Hur ska man hinna med att amma och pumpa samt koka ersättning med två. Kan ju slå vad om att sitter man och ammar den ena så vaknar den andra och så sitter man där fast med en vid bröstet och så ska man försöka plocka upp den andra samtidigt. Hmmm kommer bli intressant detta.

3 kommentarer:

  1. Kanske här hittar du något bra tips:
    http://kellymom.com/ages/newborn/bf-basics/bf-links-multiples/

    SvaraRadera
  2. Åh tack för tipset, ska kolla in det :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det där måste vara knepigt. Jag hade problem med en som ville sitta och snutta hela tiden och du har 2. Inte lätt. Beundrar, dock , din inställning. Går det så går det. Fasiken att det inte kunde vara så lätt för mig.

    De där pyjamas byxorna ÄR slut. Senast igår sökte jag på streckkoden och hittade dem. Idag fanns det ingen sån produkt.
    Synd.
    Kanske finns de på någon av de fysiska butikerna ? Eller så kan du försöka maila och höra om de kommer in igen. Om inte annat borde efterfrågan göra att det blir intressant för dem att ta in dem igen =).

    Ha en god natt.
    Kramar

    SvaraRadera