tisdag 31 juli 2012

Vecka 18 (17+0) med magbild






Ny vecka och då även sista semesterveckan. Bjuder på en magbild idag även om jag tycker att det inte har varit så stora förändringar de senaste veckorna. Idag är det exakt en vecka kvar till RUL och vid denna tid nästa tisdag kommer vi faktiskt exakt var där med förhoppningsvis två små nöjda och friska kottar i magen. Förutom nervositeten så mår jag bra, lite svårt att sova på nätterna men ännu inga rörelser inifrån som jag kunnat säga måste vara bebisarna. Skulle vara så skönt att känna dom som ett sätt att lugna ner nerverna lite. I vilket vecka började du känna fosterrörelse?

3 kommentarer:

  1. Det är väldigt olika med att när man börjar känna fosterrörelser. Med Andor började jag ana dem i vecka 18, med plutten kände jag tydligt redan i vecka 16, men jag tror att det var så tidigt för att moderkakan låg nere (var inte i vägen) och för att jag visste vad det är som jag ska känna.
    Oftast börjar man känna dem runt vecka 20, så ta det lugnt, det kommer du får se :-).
    Fin mage du har!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag kände första sparken i v. 19, men sen tog det tid innan jag riktigt kunde avgöra om det var sparkar.
    Det beror helt på hur din moderkaka ligger, min ena ligger i framvägg så därför kan det vara svårt att känna något alls från den ena tvillingen.
    Va inte orolig, det kommer! Det är så olika för alla gravida och förstagångsföderskor känner ofta det mycket senare. Jag läste om en tjej som inte kände sparkar förrän v. 30 (!), men allt var bra med hennes bebis ändå.
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer! Känns skönt att höra från andra när man nojar sig lite :-)

    Kram

    SvaraRadera