onsdag 27 juni 2012

Vart skickar jag min mormor...

..för att få mer information? Kan man som anhörig som inte förstår kontakta typ sjukupplysningen för att få svar på sina frågor? För det är så här att just nu är mormor hopplöst jobbig med att inte lyssna på vad jag säger och hur jag säger det utan ta in små ord och oroa sig. När jag hörde av mig igår och sa att allt var bra och att vi hade gjort kub-test som visade låg risk så hörde hon bara ordet risk, ringde sedan mamma av oro som är på semester i Grekland och stressar upp henne. Hur en sak som är positiv kan vändas till negativt är min mormor expert på och jag orkar inte mer. Kommer bli så frustrerad och trött på henne om det ska hålla på så här och kommer inte orka uppdatera henne på saker heller eftersom hon lyssnar in allt fel. Är väl lite extra frustrerad pga hormonerna ;-) med detta är även verkligen jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar