fredag 14 december 2012

Väntan i natten

Sitter ensam vaken igen. Inte för att jag vill utan för att ligga ner går inte just nu, jag mår för illa och min halsbrännamedel är slut. Man kan säga att jag verkligen går i väntans tider just nu, väntan på att allt ska starta igång ordentligt och inte bara gå på halvfart som det gör just nu. Hamnade en sväng på förlossningen i torsdags. Inte för att jag trodde att det var på gång utan för att min barnmorska var lite orolig när jag besökte henne och tyckte vi skulle dubbelkolla. Skönt tyckte jag och åkte in vilket visade att allt såg bra ut samt att jag hade regelbundna sammandragningar. Trodde nog lite naivt att nu är det på g men än så länge är det bara molvärk och sammandragningar och inget mer än så.  Så jag vankar runt här hemma med min mage som för övrigt har ett SF-mått på 42 just nu.

2 kommentarer:

  1. Stackars du! De här sista veckorna och dagarna är inte lätta, men snart är det dags och era mirakel är ute. Då blir också mycket vaken tillstånd på natten, men det blir en helt annan sak :-)!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte lätt så här på slutet men värt det när det är över :-) Var nog bara så inställd på att dom skulle komma tidigare så detta känns som övertid. Vill verkligen inte födda barn på julafton men det kan ju inte jag bestämma så får se vad som händer :-)

    kramar

    SvaraRadera