fredag 7 december 2012

Kan man baka igång en förlossning....

antagligen inte men jag gjorde ett helhjärtat försök idag :-). Men nu har jag bullar och sockerkakor att fylla upp frysen med så det är ju ett stort plus.

I övrigt så är jag lite irriterad just nu. Vid flera tillfällen under de senaste veckorna när jag har varit hemma så har det plingat på dörren och när jag öppnar så är det ingen där. Skostorleken i snön avslöjar att det nog är några barn som busar men det är ett bus som inte går hem hos denna hormonella kvinna. De tycker säkert det är jättekul eftersom det får vår hund att börja skälla (man kan ju undra hur många gånger detta här hänt när vi inte är hemma) men varken hunden eller jag gillar det och hur blir det om detta fortsätter när vi har två små sovande barn hemma?!

1 kommentar:

  1. Oj. Förstår helt hur du känner, skulle själv varit irriterad över det. Är det någon särskild tid som detta händer eller är det helt olika? Annars skulle jag nog sitta och vänta hyfsat nära dörren, så att man såg vem det var, alternativt gå ut med hunden just då om du kan. Om du skulle komma på vem det var så skulle du kunna ta tag i ena ungen bara för att fråga ut han eller säga att du vet precis vem h*n är och att om det upprepades, skulle du gå till föräldrarna. Punkt. Det bör ju skrämma bort samtliga.
    Lycka till. Det är säkert lättare sagt ön gjort...Annars får du bussa hunden på dem ;). Skitungar.
    Ha en underbar dag.
    Kramar

    SvaraRadera