söndag 27 maj 2012

Att hantera andras graviditet

Träffade idag på en bekant som jag inte inte sett på nästan ett år. Innan jag knappt han säga hej så deklarerade hon deras graviditet. Jag gratulerade så klart som man ska och försökte ställa någon trevlig följdfråga vilket då blev om deras boende eftersom jag visste att dom bodde väldigt trångt.  Nej men då hade ju dom köpt hus i januari, det var ju viktigt att det skedde innan det blev något barn och nu var barnet beräknat i oktober. Den snabba uträkningen jag gjorde då innebär ju att så fort huset var köpt blev det barn. Kommer det någonsin kännas lätt att höra om andras snabba enkla och på något sätt självklara graviditeter?!

1 kommentar:

  1. Nej, det kommer inte att kännas lätt någonsin. Kanske lättare när du själv blir gravid och får barn.
    Jag ogillar verkligen andras självklara graviditeter även nu när jag själv är gravid.
    och jag tycker om man har kämpat så länge får man känna så.
    Kramar

    SvaraRadera